הרב הלפרין: "השבתה מלאה", יו"ר ועד העובדים: "אין תקדים לכך בעולם"

    אסתי פלד No Comments on הרב הלפרין: "השבתה מלאה", יו"ר ועד העובדים: "אין תקדים לכך בעולם"

    הרב משה הלפרין ראש מכון מדע והלכה ויו"ר וועד העובדים אברהם לוי – התעמתו ב'מהדורה המרכזית' סביב סוגיית עבודת מפעל 'פיניציה' בשבת קודש | הדרישה ההלכתית מהמפעל – המשא ומתן – התהליכים שהמפעל עבר בשנים האחרונות – האם ניתן להשבית את המפעל בשבת? והפיצוץ הגדול לאחר מעשה רב ממרן האדמו"ר מגור | האזינו

    צילום: פלאש 90
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב משה הלפרין ראש מדע טכנולוגי להלכה ויו"ר וועד העובדים במפעל אברהם לוי, התעמתו ב'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן סביב הנושא של סכנת הסגירה על מפעל 'פיניציה'.

    הרב הלפרין: "לא מובן מה קרה שהעלו את הנושא הזה. מפעל פיניציה הוא מפעל וותיק מאוד והוא מפעל כושל והוא לא מסוגל לעמוד בתחרות של ייבוא בקבוקים מחו"ל, והוא מפעל כושל ואני מכיר את הנפשות הפועלות שם היטב".

    אברהם לוי: אני עומד מעל 30 שנה מול המכון להלכה ואין דבר שלא עשיתי ממה שאמרתי, גם דבר קשה מאוד עשיתי וזה להביא גויים שיעבדו בשבת. אם כך אתם לא יכולים להתהדר בדברים שעשינו. אנחנו לא נגד החרדים ואנחנו לא כופים את החילוניות שלי אל תכפה עליי את ההלכות שלך".

    אני הסכמתי לפטר יהודיים ולהביא גויים, אני לא החלטתי זה המכון להלכלה הגיע היועץ הזה ואני שילמתי לו, והוא אומר שאי אפשר לסגור את התנור בשבת, ועד היום הכל היה בסדר פתאום משום מה התקבלה החלטה להכנס בפיניציה, אני לא אל על, אם העלות שלי של ההפסד לשי זה איקס אי אספוג, אף מפעל בעולם לא יכול לסגור את התנור שלו בשבת".

    הרב הלפרין: "אנחנו עומדים עם המפעל בקשר למעלה משלושים שנה. ומיוחד בעשור האחרון, הם באו ראשי המפעל והעובדים והם הגיעו לאבי מורי המנוח, וביקשו שהם מוכנים לקבל הנחיות בצורה מדורגת והם אכן עשו צעדים גדולים, אבל מראש אצר להם אבי מורי שאנחנו הולכים בצעדים אבל המטרה לבוא להשבתה מוחלטת של המפעל, וגם נתנו להם מכתב ברוח זו".

    עוד הוסיף הרב הלפרין: "לפני חצי שנה נחשף מרן האדמו"ר מגור לעניין, ודרש לא להעלות על שולחנו בקבוקי יין של מפעל פיניציה, וכאן הכדור שלג החל להתגלגל ואני אמרתי להם השד יצא מהבקבוק".

    האזינו לעימות המלא:

    צילום: פלאש 90


    0 תגובות